تبادل فرهنگ و اندیشه

رئیسی در تماس تلفنی «مهدی المشاط»: ایران مثل گذشته از حقوق مردم یمن برای تعیین سرنوشت‌شان حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.

رئیسی در تماس تلفنی «مهدی المشاط»: ایران مثل گذشته از حقوق مردم یمن برای تعیین سرنوشت‌شان حمایت می‌کند

به گزارش گروه سیاسی تبادل فرهنگ و اندیشه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، با تبریک عید سعید فطر به اعضای این شورا و ملت مقاوم و بزرگ یمن، از آزادی جمعی از اسرای یمنی، که در واقع آزاده هستند و نه اسیر، استقبال کرد و آ‌ن را نتیجه مقاومت مردم عزیز این کشور دانست.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از نتایج گفت‌وگوهای اخیر در خصوص حل مسائل یمن، گفت: نگران وضعیت انسانی در یمن هستیم، اما امیدواریم با تداوم گفت‌وگوهای سیاسی شاهد آزادی کامل اسرا، رفع محاصره مردم و برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور باشیم.

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.

«مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابلاغ سلام اعضای مجلس سیاسی یمن به رهبر معظم انقلاب، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی جهان اسلام، خداوند بهترین‌ها را برای امت اسلامی رقم بزند.

«مهدی المشاط» همچنین با تبریک موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون در یک سال و نیم اخیر، خواستار تداوم نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی در حل مسئله یمن شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید